close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צניעות בינו לבינה

הרב יניב חניא  כח אייר, תשעט  02/06/2019

.......................

שאלה:

שלום יש נושא שחפשתי אותו בכל ספר אפשרי ולא מצאתי בשום מקום שמדברים על זה. האם מותר לאשה לאונן לעצמה? האם יש הבדל כשהיא עושה את זה עם בעלה ובהסכמתו, ומה הדין כשהיא עם עצמה לבד, ומה הדין לרווקות, לנשואות בזמן נידה? אשמח לקבל תשובה מפורטת וכן מקורות. נורא מוזר שהדבר הזה לא מוזכר בשום מקום, גם בספרים בני זמננו לא ראיתי התייחסות לנושא, למעט בשו''ע לגבי שתי נשים אחת עם השניה וגם שם לא ברור האם מדובר על אוננות נשית. אם יש בעיה להציג תשובה באתר נא לשלוח לי למייל או לציין את המקורות שמדברים על זה.תודה רבה

תשובה:

באתר יש לא מעט התייחסות לשאלה הזו, ויש לכך גם התייחסות בפוסקים לא מעטים. יש הרבה חומר בעניין.

בנושא האוננות יש להבחין בין שני דברים- הוצאת שזל, שזה נוגע לכאורה רק לגברים, ומחשבות של מיניות ודברים לא צנועים, שזה שייך גם לנשים, גם אם לנשים אין את האיסור של שז"ל (לפי הבן איש חי יש, וזה דוגמא למקור אחד שעוסק בענין), הרי עדיין שיש להם צורך ומקום לשמור על טהרת המחשבה, על נקיות הדעת ועל האיסור של לנטות אחרי מחשבות לא צנועות (ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם), מכיוון שלא אפשרית אוננות לא הדברים הנ"ל, מכאן שלנשים זה גם אסור.

כפי שאמרתי, תוכל למצוא כאן באתר לא מעט בנושא.

באופן מוזר, לדעתי מכיוון שלנשים יש יותר יכולת דמיונית מגברים ויותר יכולת "פזטוז", אבל נשים טהרת המחשבה היא חמורה יותר. אני בטוח שתוכל למצוא לא מעט ספרים ומקורות שעוסקים בנושא טהרת המחשבה...
תשובות נוספות בנושא-
האם לאישה יש זרע?
על פי חכמים ניתן להבין שלאשה יש סוג של זרע, ככל הנראה הכוונה לביציות.

בכל מקרה, אצל נשים
בתולה?

טוב, למרות כל הפרטים, עדיין חסרים פרטים בשאלה שלך, שאותם הייתי מנסה להשלים בעצמי.

אני

אישות
לעניות דעתי הוצאה לתוך כף היד של אשה זה לא מותר. זה ממש אוננות ואני לא חושב שאוננות טובה ליחסים.
אישות
לא, ממש לא.

הרעיון של כל הקשר המיני בין איש לאשתו הוא העונג ההדדי והחיבור בין שניהם. זה ל
אישה
זו שאלה שחוזרת רבות, אכן לנשים את אותו איסור כמו לגברים, ברמה שזה נחשב לחטא כל כך חמור ביהדות.
שירת נשים
איסור שמיעת שירת נשים הוא בעיקר לשמוע את השירה. זה האיסור- לשמוע שירת נשים.
עניין הראיה הוא שונ